אור על העור

עורנו ועור פנינו בפרט הם כרטיס הביקור שלנו כלפי חוץ, הם הדבר הראשון שאנו מציגים בין אם נרצה ובין אם לא. כיוון שהעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף המהווה הפרדה ומעטה בין הפנים לחוץ הוא נוטה להיפגע מדברים רבים כגון נזקי מזג אויר, פגיעות פיזיות, תכשירים שונים שהוא פוגש,הריונות, תהליכי הזדקנות טבעיים, עישון, עודף או חוסר נוזלים ועוד.

הוא מכיל קולגן ואלסטין, אלו חלבונים האחראים על גמישותו ומרקמו.עם הגיל ייצורם באופן טבעי פוחת ויש צורך בתחזוקה שוטפת ותשומת לב לדברים נוספים.

על מנת לשמור עליו אנו צריכים להתייחס למספר דברים: מעבר לעובדה שניחנו (או לא ) בגנים לתפארת שלהם חשיבות גדולה מאוד, יש להתייחס אל העור בכבוד רב ולהשקיע בו הרבה מעבר. מעבר למה? לכל מה שמקובל: קרמים למיניהם (יום, לילה, עיניים, צוואר), מי פנים, מגבונים לניקוי, סבונים וכדומה.

כוונתי היא לכך שיש צורך להבין כי בריאות מתחילה מבפנים! כדי להזין את העור לא מספיק למרוח קרם הזנה. יש לאכול אוכל בעל השפעה ויכולת הזנה מתוך הגוף. כך שהרכיבים שנכנסים לגופינו יהוו חומרי גלם ויוכלו להשפיע על מראה עורנו כל שיראה זוהר, צעיר, בריא וגמיש. מזון שומני מידי ושאינו עשיר בשומנים "טובים" יכול להעניק לעור מראה ומרקם שומני ובעייתי, מחסור בנוזלים ומחסור בפירות וירקות יכול לגרום למראה יבש ומחוספס וכן הלאה.

לתזונה בריאה ומאוזנת, השפעה ישירה ובעלת משקל רב על מראה העור.

חשוב שהתזונה תהיה עשירה ובה מספיק ירקות ופירות המספקים ויטמינים ומינראלים נוגדי חמצון , סיבים תזונתיים שתפקידם "לנקות" את הגוף מפסולת ורעלנים שונים, שומנים ושמנים חיוניים כגון שמן זית, דגים, אגוזים וזרעים המכילים חומצות שומן, כמובן דגנים מלאים ונוזלים.

אפשר להוסיף השלמות תזונתיות בצורת תוספי מזון היעילים לבריאות העור כגון:

פיקנוגנול ששומר על גמישות ועל לחות העור ומעכב את הזדקנותו, וכן מגן על העור מפגעי הזיהום הסביבתי בכך שהוא עשיר מאוד בנוגדי חימצון, אבץ,סלניום, חומצת שומן מסוג אומגה3 .

vitamine A / E / C / D

 שימו לב להלן כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת:

להימנע או להפחית בעישון,

לדאוג לפעילות מעיים תקינה כלומר יציאות על בסיס יומי – הדבר חשוב לניפקיון הפסולת מהגוף וניקוי רעלנים החוצה.

שתייה מספקת של נוזלים ללא תוספת סוכרים וממתיקים (עדיפות למים או חליטות צמחים),

אכילת פירות וירקות בצבעים שונים כדי להשיג את מגוון הויטמינים שהם מציעים,

מריחת קרמים המתאימים לסוג העור על בסיס קבוע,

הימנעות ככל האפשר משהייה בשמש,

 שמירה על ניקיונו מידי יום. כלומר לא להתעצל להוריד איפור, או להיכנס למקלחת בסוף היום. ואם מתעצלים….(קורה) לפחות הקפידו על שטיפת פנים יסודית ומריחת קרם לחות לפני השינה.

 

פרסום שלי ב- Ynet

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

מעט על פירות יבשים

בחג  זה נהוג לאכול מכל פירות הארץ בצורתם המיובשת. ישנם הבדלים משמעותיים בין שיטות ייבוש הפירות ואף בתוך קטגוריית  "שיטות הייבוש הטבעיות" אפשר לעשות הבדלים: בקטגוריה זו

להמשך קריאה »

קטנים בתרמילים

הן מכונות גם "פולים" והן משפחה מגוונת מאוד שבה הזרעים נמצאים בתוך תרמילים וניתנים לאכילה. משפחה זו מונה יותר מ-600 סוגים. הכירו את הקטניות: לרוב

להמשך קריאה »

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים