הטחינה ויתרונותיה

הטחינה כידוע עשויה מזרעי שומשום טחונים. ישנם אפשרויות שונות לפעולת הטחינה. הטובה ביותר מבין כולם וזו השומרת על ערכו התזונתי של החומר היא הכבישה הקרה.

את השומשום ניתן לטחון עם הקליפה ובלעדיה. בדומה להפקת הקמח מהחיטה: ללא קליפתה = קמח לבן, עם קליפתה = קמח מלא.

מהשומשום הנטחן ללא קליפתו נוצרת טחינה גולמית לבנה. היא ספק של שומן בריא וחשוב לגוף וכן ספק של מינראלים שונים ובניהם סידן בכמות גדולה. מהשומשום שנטחן עם קליפתו יוצרים טחינה גולמית מלאה (המכונה "חמאת שומשום") ותכולת המינראלים והויטמינים שבה גדולה בהרבה.

לשם ההשוואה: בכמות של 100 ג' טחינה יש 130 מ"ג סידן, שזו כמות מרשימה ובהתחשב בעובדה שהוא ממקור מן הצומח ולא מן החי, יכולת הספיגה של הגוף את אותו הסידן, גדולה מאוד. לעומת זאת, ב-100 ג' "חמאת שומשום" יש 1,100 מ"ג סידן!!! והוא ספיג וזמין בעבור הגוף. הרווח הוא פשוט עצום.

את המוצר הגולמי ניתן לדלל במים ולהכין ממנו טחינה על פי הטעם (תוספות של ירק, שום, תבלינים). ניתן גם להכין ממנו , בתוספת של דבש, ממרח חלבה מזין וטעים שיכול להוות תחלופה לממרח מתוק על לחם.

אופציה נוספת-  כתוספת מעשירה לרטבים והכנת עוגיות ועוגות.

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

מה בנוגע לחיטה?

החיטה היא דגן עתיק יומין ובסיסי בתזונתנו. היא משולבת בהמון מזונות בצורות שונות כגון: לחמים, קמחים צורות שונות של הדגן הגולמי (קוסקוס דק / גס

להמשך קריאה »

חליטות

חליטות צמחים צמחי המרפא הם מטמון! צופנים בתוכם כל כך הרבה טוב והרבה מהם זמינים ממש מתחת לאף. יש להם סגולות רפואיות רבות ויכולת לשפר

להמשך קריאה »

מנגל קצת אחרת

באירועי ברביקיו למיניהם, לרוב יש מנגל שמלא בחלקי בשר אדום ועופות מכל הסוגים. כידוע הבשר האדום בעייתי לאכילה בכמויות גדולות הן בשל איכותו (גידול הבקר)

להמשך קריאה »

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים