חלומות מתוקים…. האומנם?

לילה וכולם ישנים. אוקי, כמעט כולם. חוץ ממך.

או לחילופין נרדמת כי את הרוסה מעייפות אבל בתוך שעות ספורות מתעוררת לתוך הלילה ולא מצליחה לחזור לשינה.

מתחילה לחשוב / פותחת את הטלפון / מאמצת את האייפד / טלויזיה..? בקיצור כל מה שאת לא אמורה לעשות בשעות קטנות של הלילה.

כי בשעות הלילה אמורים לישון! למלא את המצברים שלנו, להניח לגוף ממטלות היום הפיזיות כדי לעבור לתהליכים שאמורים לקרות בזמן שהתודעה מטיילת לה אי שם.

חוסר יכולת להירדם, התעוררות מוקדמת מידי, התעוררות באמצע הלילה ללא יכולת לחזור לישון. כולם מוגדרים כפגיעה באיכות השינה ומובילים לפגיעה באיכות החיים.שינה היא אחד מהצרכים הבסיסיים של הגוף. אין אפשרות לחיות בלעדיה וגם לא להתרגל לפחות ממה שגפינו זקוק לו.

לצערת של הסובלים מהתופעה, לא תמיד מה שמתכננים קורה ולמרות העיפות הרבה והמצטברת יש בפועל תוצאות אחרות.

יש לכך המון סיבות אפשריות כגון מצבים נפשיים שאנו שרויים בהם כמו מתחים וחרדות, עומס יתר ועוד.

וכן מצבים גופניים פתולוגים כמו חוסר איזון הורמונלי שיכול לנבוע ממספר גורמים, כאבים כרוניים, תופעות לוואי של תרופות מסויימות ועוד.

התסכול הוא גדול ויש לאתר את הסיבה שגורמת לבעיה על מנת לפתור כל מקרה לגופו.  עם זאת ישנם מספר דרכים לטיפול גורף והקלה:

ברפואה הקונב' תהיה בד"כ התייחסות להרגלי השינה ואירגון סביבת השינה אצל האדם. בנוסף ייוצע ככל הנראה טיפול תרופתי.

העניין עם הטיפול הוא שלרוב, המטופלים יוצרים תלות בתרופה או שהם מאוד חוששים מכך ולכן נמנעים מלקחת.

אנשים מחפשים מענה כלשהו בדמות הטיפול הטבעי והנה כמה טיפים שאני יכולה לרכז לפנכם על מנת להקל:

  •  להימנע מפעילות גופנית בשעות הערב. היא ממריצה ומעוררת והרבה פעמים יש לה השפעה שעות רבות לאחר   שסיימנו אותה על הגוף.
  • להימנע משתיית קפה ותה המכיל קפאין וכן מוצרים אחרים כמו קולה, שוקולד וכ'. מן הסתם הם מעוררים ומשפיעים על גופינו גם אם לכאורה נדמה לנו שלא.
  • לא לאכול ארוחות כבדות בסמוך לשעת השינה. על המערכת להיות פנויה למנוחה בשעות הלילה. תהליך העיכול דורש מהגוף אנרגיה רבה ועבודה בשעות שאמרות לתת לו מנוחה לאחר שלאורך היום אכלנו ושתינו. לכן איכלו את הארוחה האחרונה שלכם לפחות 4 שעות לפני שתלכו למיטה.
  • בארוחת הערב יש לאכול מזונות המכילים טריפטופן. זוהי חומצת אמינו המהווה בסיס לייצירת הורמון המלטונין. הורמון זה מופרש בשעות הערב עם רדת החשיכה כחלק מההכנה של הגוף לקראת השינה. מזונות מסויימים מכילים יותר טריפטופן מאחרים: שיבולת שועל, אורז מלא, חיטה מלאה, שקדים, מוצרי חלב.
  • במזונות אלו יש גם הימצאות של קבוצת ויטמיני בי ולה יש קשר ישיר והשפעה על מערכת העצבים ומומלץ לצרוך מהם על מנת ליצור תחושת רוגע גם אגוזים, קטיניות ושמרי בירה מכילים קבוצה זו.
  • כך גם לגבי צמחי מרפא מסויימים שיש להם השפעה מרגיעה כמו תה עלים של קמומיל ,מליסה, ורבנה וולריאן. כמובן בצורתם הטבעית  וללא קפאין.
  • להקפיד על סביבת שינה נוחה (כרית מתאימה / מזרן), שקט, חושך ורוטינת שינה מסודרת כמו מקלחת בשעה סדירה ואף החשכת הבית ושימוש בתאורת ערב / אוירה.

מאחלת לכם לילה טוב…וכן, חלומות מתוקים 🙂

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

מה בנוגע לחיטה?

החיטה היא דגן עתיק יומין ובסיסי בתזונתנו. היא משולבת בהמון מזונות בצורות שונות כגון: לחמים, קמחים צורות שונות של הדגן הגולמי (קוסקוס דק / גס

להמשך קריאה »

חליטות

חליטות צמחים צמחי המרפא הם מטמון! צופנים בתוכם כל כך הרבה טוב והרבה מהם זמינים ממש מתחת לאף. יש להם סגולות רפואיות רבות ויכולת לשפר

להמשך קריאה »

רפואה מונעת מהי?

האם אתם מחכים שרכבכם יתקלקל כדי להביאו למוסך, או שאתם מגיעים לטיפולים שוטפים ע"מ למנוע זאת? האם עלה בדעתכם לתדלק את רכבכם בדלק שאינו מתאים

להמשך קריאה »

לחץ! (דם)

עליה בלחץ הדם לערכים שמעל 140/90 יותר מפעם אחת נחשבת כבעייתית. מאחר והעליה בל״ד היא תופעה שאינה גורמת לתחושה של כאב או אי נוחות, לפחות

להמשך קריאה »

למה פרחי באך?

פרחי באך הם תמציות המופקות מ- 38 צמחים שונים בתהליך עדין. השימוש בהם מתאים לכל אחד ואחת: מבוגרים, ילדים, נשים בהיריון ואחריו ואף לבעלי חיים.

להמשך קריאה »

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים