כיצד מכניסים שינוי הביתה?

רוצים שינוי!
אך מתברר שזה לא תמיד פשוט והורים רבים תוהים כיצד מכניסים אותו הביתה במיוחד כיצד מיישמים עם הילדים.
הדבר נובע מכך שאל אדם מבוגר ניתן לדבר אל ההגיון ומשם להגיע את ההבנה ואז לביצוע. (וגם זה לא בקלות…)
אצל ילדים בגילאים צעירים לא תמיד ניתן להגיע לשלב הזה. לרוב הם עקשנים ודבקים בהרגלים שלהם ושינוי לא תמיד מתקבל בברכה.
המלצתי היא להתחיל בשינוי אצלכם, המבוגרים, לפני שתתחילו לנסות להשריש אותו אצל שאר בני הבית.
אמצו הרגלים חדשים בין אם זה כרוך בהתחלה של פעילות גופנית או עידוד להגדלה של הכמות שעושים אותה, שינויים בתזונה, אימוץ של גישה חיובית וכן הלאה. תהנו ממה שאתם עושים למען עצמכן ושתפו בתחושתכם את בני זוגכם והילדים. ההתלהבות והאנרגיה החדשה יכולות בעצמן לסחוף את האחרים.
יזמו פעולות משותפות כמו יציאה יחד להליכה / רכיבה על אופניים / טיולים בטבע או כל פעילות אחרת שמועדפת עליכם וכנ"ל לגבי ארוחות משותפותש בהם יוגשו מזונות חדשים או שונים לצד האוכל המוכר. זה מהווה אפשרות לטעום מזון חדש ובמידת הצורך שימוש במזון המוכר. במילים אחרות – השינוי פחות דרמטי.גרמו לילדים להבין שחייבים לטעום כל מזון חדש אך הם בהחלט לא חייבים לאכול ממנו במידה והוא לא טעים להם. זו אפשרות שכדאי שתקחו בחשבון ולא תתאכזבו ממנה ( או לפחות אל תשדרו את זה).
אל תלחצו על הילדים מידי כי סרוב ככל הנראה לפחות בהתחלה, יהיה חלק מה'דיל'.
ישנה תאוריה בשם "שיטת החשיפה החוזרת" שהוכיחה כי אחרי מספר פעמים בו הילדים חשופים למזון בצורות שונות הם יתרצו, יטעמו ואף יתרגלו לטעמו.

המלצה נוספת היא שדרוג מזונות או אפשר אם תרצו לקרוא לזה תחכום: השתמשו ב"החבאת" מזונות בעלי ערך בתוך המוכר. לדוגמא גרוד ירקות כמו גזר/בטטה/קישוא  בתןך קציצות או פשטידות אהובות. לטחון מרק שמכיל הרבה יותר ירקות ממה שנראה שהוא מכיל (עם עלים ירוקים,  ירקות כתומים או דגנים מלאים) ולהשאיר בצד קוביות תפו"א שלמות או הוספה של שקדי מרק שהופכים את המרק לאטרקטיבי הרבה יותר.
דוגמא נוספת היא הכנת פנקייק משילוב של קמח מלא או קמח כוסמין עם הקמח הלבן, הוסיפו אבקת חרובים לבלילה (פנקייק שוקולד) ובמקום סירופ שוקולד מזגו על החביתיות מייפל טבעי, דבש או סילאן.

ספרו לילדים על מזון שאתם מאוד אהבתם מילדותכם ושלבו את זה בסיפור מהתקופה ההיא כך תמשכו את תשומת ליבם של שילדים למזון זה. תהנו מטעמו מולם אם הם נרתעים לטעות ותתפלאו שהם ישתכנעו לבסוף לנסות בעצמם.

אני ממש יודעת מנסיוני שזה לא נעים לקבל סירוב / פרצוף לא מרוצה לאחר שטרחתם והכנתם. אך ישנה נקודה חשובה שכדאי להפנים והיא שאתם נותנים לילדים פתח ואפשרות להכיר ולבחור נכון בעודם צעירים. זה מעין " זרע" שאתם זורעים כעת וינבוט בעתיד בהיותם מבוגרים. הם יהיו בעלי ידע בנושא והמזונות יהיו מוכרים להם מילדות כך שתהיה בידיהם האפשרות לעשות בחירות מושכלות ונבונות עבור עצמם ביתר קלות. וזה מספיק כדי להיות מרוצים ממה שעשיתם למענם.
חשבו על זה –
הרי זה רלוונטי בכל תחום אחר בנינו לבין ילדנו. בעת גידולם וחינוכם – אנחנו, ההורים, נותנים את הידיע, הערכים, הביטחון וכן הלאה בתקווה שהילדים ישתמשו בכל הכלים הללו בחוץ כבוגרים. שידעו לעשות החלטות נכונות, בחירות טובות עבור עצמם ועבור הסביבה הקרובה אליהם.

בהצלחה!

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

מה בנוגע לחיטה?

החיטה היא דגן עתיק יומין ובסיסי בתזונתנו. היא משולבת בהמון מזונות בצורות שונות כגון: לחמים, קמחים צורות שונות של הדגן הגולמי (קוסקוס דק / גס

להמשך קריאה »

חליטות

חליטות צמחים צמחי המרפא הם מטמון! צופנים בתוכם כל כך הרבה טוב והרבה מהם זמינים ממש מתחת לאף. יש להם סגולות רפואיות רבות ויכולת לשפר

להמשך קריאה »

מנגל קצת אחרת

באירועי ברביקיו למיניהם, לרוב יש מנגל שמלא בחלקי בשר אדום ועופות מכל הסוגים. כידוע הבשר האדום בעייתי לאכילה בכמויות גדולות הן בשל איכותו (גידול הבקר)

להמשך קריאה »

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים