תזונה בזמן היריון

היריון זוהי תופעה פיזיולוגית ואינו מחלה לכן אינו צריך להיות מלווה בתופעות פתולוגיות למיניהן.

לתזונת האישה בתקופת ההיריון השפעה מכרעת על  בריאותה, בריאות עוברה ועל היכולת להניק באופן תקין אח"כ. אני רואה בתקופת ההיריון נקודה מושלמת כדי לערוך שינויים בהרגלי החיים, מהסיבה הפשוטה שנשים רבות לא יעשו אותם למען עצמן בשגרה אך למען עוברן כן!

תת תזונה אימהית יכולה לגרום לנזקים לעובר ופגיעה באיכות החלב אח"כ וכן להשאיר את האם במצב של מאגרים מרוקנים אח"כ.

לכן חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת במכילה את כל מרכיבי המזון בתוכה. חשוב לדעת כי במהלך ההיריון ספיגתם של ויטמינים ומינראלים בגוף משתפרת פלאים.

לדוגמא: ספיגת הברזל מהמזון עולה מ-10% ל-50%!!!!

חשוב לצרוך מזונות מן הצומח ופחות מן החי. הרבה מקורות לסידן כגון טחינה, עלים ירוקים, אגוזים וזרעים, טופו וממרחי שקדים.

מקורות לאומגה 3 (חומצת שומן חיונית לגוף שמסופקת ממקור חיצוני בלבד) כתוסף (בכמוסות או כשמן) או במזון: דגי ים צפוניים, זרעי פשתן טחונים, אגוזי מלך. ישנם מחקרים רבים המצביעים על קשר אדוק בין צריכת ח.שומן זו להתפתחות תקינה של מערכת העצבים של העובר והשפעה על רמת האינטליגנציה אח"כ.

הקשיבי לגוף.

שתי הרבה נוזלים והימנעי משתייה ממותקת ככל שתוכלי. אכלי כשאת רעבה ואל תפריזי בכמות. הרעיון של "לאכול בשביל שניים" אינו קיים כבר…

חשוב להשתדל להימנע ממצבי עצירות. הגוף צריך לפנות רעלנים ולא לאגור אותם בייחוד עכשיו.

תנועה חשובה מאוד במהלך ההיריון. למי שעסקה בספורט עוד בטרם כניסתה להיריון אפשרות להמשיך באותה פעילות בהתאם למגבלות הפיזיולוגיות שלה. ולמי שלא, דעו כי גם הליכה בקצב איטי לזמן קצר יכולה להזרים את הדם ולעזור במניעה בצקות, בשמירה על מטבוליזם תקין ועוד.

בברכת המשך המתנה נעימה לכל הממתינות……והרבה בריאות.

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

אולי יעניין אותך גם...

מעט על פירות יבשים

בחג  זה נהוג לאכול מכל פירות הארץ בצורתם המיובשת. ישנם הבדלים משמעותיים בין שיטות ייבוש הפירות ואף בתוך קטגוריית  "שיטות הייבוש הטבעיות" אפשר לעשות הבדלים: בקטגוריה זו

להמשך קריאה »

קטנים בתרמילים

הן מכונות גם "פולים" והן משפחה מגוונת מאוד שבה הזרעים נמצאים בתוך תרמילים וניתנים לאכילה. משפחה זו מונה יותר מ-600 סוגים. הכירו את הקטניות: לרוב

להמשך קריאה »

אור על העור

עורנו ועור פנינו בפרט הם כרטיס הביקור שלנו כלפי חוץ, הם הדבר הראשון שאנו מציגים בין אם נרצה ובין אם לא. כיוון שהעור הוא האיבר

להמשך קריאה »

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים