אפונה צהובה

מתכון למרק אפונה צהובה וארטישוק ירושלמי
שייכת למשפחת הקטניות. כמו כל משפחתה, גם את הקנטניה הזו יש להקפיד להשרות למשך לילה לפני הבישול זאת כדי להתחיל את תהליך ההנבטה שמעשיר אותה מאוד במינרלים ומקל על תהליך העיכול. היא עשירה בחלבון צמחי, עשירה בסיבים תזונתיים ובויטמינים ומינרלים כגון אשלגן וויטמיני B ו C ודלה בשומן וקלוריות. מאפונה מייצרים גם קמח. זהו קמח נטול גלוטן ומתאים לשימוש לסובלים מצליאק. בעלת אינדקס קליקמי נמוך ולכן מתאימה מאוד לסוכרתיים וכן מומלצת לשילוב בתפריט למטרת ירידת במשקל סוכרת כולסטרול גבוה עצירות ועוד. שווה לכם להכיר אותה ולו בכדי להרחיב את רפרטואר הקטניות החשוב הזמין שלכם.

חומרים נדרשים

כוס אפונה מושרית לילה במים ומסוננת
1 בצל
3 שיני שום
2 גזרים חתוכים לקוביות
3-4 ארטישוק ירושלמי מקולף וחתוך לקוביות
חופן כוסברה ופטרוזילה קצוצים
פלפל אדום חריף פרוס דק

תבלינים:
מלח
פלפל
קארי בתערובת יבשה
כמון
3 כפות רוטב סויה
פחית קרם קוקוס

אופן ההכנה

לטגן בצל ושום במעט שמן זית להוסיף פלפל וארטישוק. להכניס את האפונה לסיר לתת להם 2-5 דקות בסיר עם ערבוב. להוסיף תבלינים (ללא הקוקוס) למלא מים להרתיח כמה דקות להחליש אש ולהוסיף את נוזל קרם הקוקוס ואת העלים. לבשל כ 30 דקות על אש נמוכה. לוודא שהאפונה רכה לפני כיבוי האש. מי שאוהב ניתן לטחון חלקית עם מוט (לא חובה) המרק יהיה טעים ועשיר יותר למחרת. ת ה נ ו

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

למתכונים נוספים...

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים