קציצות כוסמת וקינואה אפויות

שני דגנים עם אחוז חלבון גבוה שמהווים כמעט ארוחה מלאה בפני עצמם
קינואה והכוסמת שייכם למשפחת הדגנים. .דגן = פחמימה  אך בשונה מדגנים אחרים, אלו מכילים כמות חלבון די גדולה בתוכם (בין 16-18%) ולכן הם מזינים יותר ובעלי אינדקס גליקמי נמוך ביחס לדגנים אחרים . ניתן לשלב את שניהם במרקים, להכין מהם תבשילים, להחליף את המילוי ב"ממולאים", להכין סלטים קרים וגם מאפים כמו פשטידות וקציצות. להלן דוגמא למתכון לקציצות שבהן שילבתי את שני הדגנים יחד.

חומרים נדרשים

מתכון לקציצות קינואה וכוסמת

:מצרכים

חצי כוס קינואה

חצי כוס כוסמת

צרור פטרוזיליה, כוסברה, נענע, בצל ירק קצוצים

2 ביצים

פלפל חריף קטן

תבלינים – פלפל, מלח, כמון, כורכום, פפריקה מתוקה

3/4 כוס קמח כוסמין

חצי כוס מוצרלה מגורדת

חופן צנוברים טבעיים לא קלוים

מעט שמן זית

אופן ההכנה

הכנה: .לבשל את הדגנים בסיר מלא מים עד ריכוך (כמו פסטה). ולסנן .לערבב הכל בקערה ולהניח בצד כ -5-7 ד להכין קציצות שטנות עם ידים רטובות ולהניח על נייר אפיה. להכניס לתנור על 180 מעלות עד שמזהיב ניתן להכין רוטב של יוגורט / שום / שמן זית / מלח ופלפל או להגיש עם טחינה ירוקה

מוזמנים לשתף ב...

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

למתכונים נוספים...

הגיגים, כתבות ומתכונים בנושא מחלות, בריאות ואורך חיים

היכולת להקנות אורח חיים נכון ובריא עבור אנשים שביכולתם להעביר את זה הלאה למשפחתם וקרוביהם היא שליחות אמיתית בעיני.

העדפות אישיות
מתכונים מיוחדים